Broschyr offentlig konst

Upptäck den offentliga konsten!

Eskilstuna kommun lanserar en ny digital karta samt en ny broschyr som visar hur och var du kan upptäcka utomhuskonsten i Eskilstuna och Torshälla.

Broschyren Offentlig konst i Eskilstuna kommun

Med hjälp av karta och information om konsten kan du skapa din egen konstvandring. I broschyren finns 158 konstverk presenterade med bilder, information om konstnär, årtal, material och adress, samt kartor som visar var konstverken är placerade.

Du kan hämta kartan gratis på olika platser i staden. Bland annat på utvalda museer och på Eskilstunas InfoPoints.

Digital konstkarta – en interaktiv Eskilstunakarta

Klicka på länken nedan, men läs gärna vidare för tips om hur du navigerar i kartan:

I nedersta högra hörnet kan du välja bland olika lager. Välj "Uppleva och göra" och sedan "Kultur", och klicka på cirkeln bredvid "Offentlig konst" - symboler bör då visas på kartan som markerar var konsten finns.

Tryck på ikonerna på kartan för att få upp rutor med information om varje verk, såsom konstnär, titel, material med mera.