kvinna går med en hund längs en landsväg

Semestra med hund i Eskilstuna

Ska du semestra med hund i Eskilstuna? Vi tipsar om hundvänliga caféer, boende som tillåter hund och platser i Eskilstuna där hundar kan bada och leka.

Hundvänliga caféer, barer och restauranger

Bjud hunden på fika, eller en svalkande glass, på något ställe som erbjuder godsaker till både husse, matte och vovve.

Fristadens Café & Våffla erbjuder en särskild meny för fyrbenta och sommartid serveras hundglass med nötsmak eller viltlaxsmak med jordgubbar och vegansk grädde.

Hos Odd Jenny's Ice Cream i Kvicksund serveras även god glass till hundar, medan du hittar en alldeles egen "Dog Bar" på uteserveringen hos T.rassen på Söder. Sedan sommaren 2023 finns Odd Jenny's Ice Cream även i Stadsparken i centrala Eskilstuna.

Hos Pilkrog är din hund alltid välkommen, men kontakta gärna restaurangen innan besöket så reserverar de plats i ett av sina mindre rum.

Eller besök något av dessa ställen där hunden är hjärligt välkommen att sitta med på uteserveringen medan husse och matte äter och dricker gott. Flera av ställena erbjuder svalkande skugga i skön trädgårdsmiljö.

Boende i Eskilstuna för dig som reser med hund

I Eskilstuna finns många trevliga semesterboenden. De flesta av dessa tillåter att man, mot en extra avgift, får checka in med hunden (för assistanshundar tas oftast ingen avgift ut). Kolla när du bokar vilka regler som gäller för det specifika boendet.

Campingstuga

Hotell

Hundpensionat

Ibland kanske man behöver göra något som ens hund inte kan följa med på. Då kan vovven vara på ett lantligt beläget hundpensionat där den blir väl omhändertagen med mycket promenader och gos.

tre hundar som står på rad och tittar uppåt

Hundlekparker

I Eskilstuna finns tre hundlekparker där du kan släppa din hund lös och låta den springa av sig och leka med andra hundar.

Hundbad

Hundar får inte bada vid kommunens allmänna badplatser under perioden 15 maj-15 september. Men om din hund är ett vattendjur och behöver svalkas under sommarens varma dagar så finns det fyra hundbad i Eskilstuna att tillgå.